reklama

Čo človeka formuje...

Myslím, že každého z nás počas nášho vývoja zasiahol niekto výnimočný. Niekto, koho považujeme za absolútny vzor a má nám čo ponúknuť, máme z čoho čerpať a inšpirovať sa. Dnes budem písať o sebe. Pre mňa to je Dežo Ursiny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Človeka formuje počas jeho cesty veľa vecí. Berieme si vzory z kruhov rodiny, kamarátov a známych. Osobitnou kapitolou sú rôzne osobnosti, herci, hudobníci, kapely... Všetko prichádza s vekom.
Je to taktiež otázka citlivosti - do akej miery sme ochotní a schopní sa otvoriť danému zasiahnutiu.
A práve obdobím najväčšieho zasiahnutia je puberta. Obdobie najväčšieho rozvoja, vývinu človeka. Kedy sa všetci hľadáme. A taktiež hľadáme svoje útočisko, svoje zázemie...
Takisto som bol šťastne zasiahnutý. Stelesnením tohto útočiska a neuveriteľnej inšpirácie je pre mňa Dežo Ursiny

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Určite nie som jediný koho Dežo zasiahol a inšpiroval, no som si istý v jednom. V tom, že v mojom živote zasial niečo, čo budem pestovať celý život. Vnímať a pozerať sa na život úplne inak...
Dežo inšpiruje celou svojou tvorbou i životom. Geniálnou hudbou, filmami, knihami v podobe listov, ktoré vyšli až po jeho smrti a vedomosťami, ktoré v sebe nesú neobyčajný vyšší význam i odkaz. 

Kto Deža pozná, tak iste vie, že jeho hudba neobyčajne originálna. Všetky jeho albumy sú neopakovateľným dielom. Donútia človeka sa zamyslieť nad všetkými témami, ktorých sa dotýkajú a dokážu človeka odniesť niekam úplne inde... Samozrejme, tejto hudbe sa treba takisto otvoriť, precítiť ju a dokázať prijať dušu, ktorú Dežo do nej vložil. Od prvej skladby Christmas Time na prvom albume Provisorium, objavovanie Pevniny Detstva, stúpania na Modrý Vrch až po posledného Stojatého Tuláka na Príbehu.
Samozrejme netreba zabudnúť na Ivana Štrpku a jeho texty, ktoré Dežovej hudbe dodali tú zvláštnu mágiu a Jara Filipa s ktorým tvorili syntézu ich hudobných nápadov...

Som nesmierne hrdý na to, keď môžem povedať, že práve Dežo ma doviedol k novému mysleniu, pohľadu na svet i cíteniu. Každý krát, keď počúvam jeho hudbu ma napĺňa neuveriteľný pocit šťastia a každý krát v nej objavím niečo nové, niečo, čo do mňa vnikne a dovedie ma k zamysleniu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem Ti Dežo!

Obrázok blogu


Samuel Ivančák

Samuel Ivančák

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  372x

24 ročný autor s celoživotnou láskou k hudbe a s ambíciou stať sa súčasťou Slovenského rozhlasu. Blog je niekoľkoročným snažením autora o čo najlepšie sebavyjadrenie a prezentáciu jeho obľúbenej hudby a všetkého, čo s ňou súvisí. Píše a prispieva pre časopisy .týždeň a Nový Populár. Zoznam autorových rubrík:  Z hudobného svetaZ archívov RTVSIné texty

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu